Standardy Ochrony Małoletnich (SOM) to procedura ochrony dzieci przed krzywdzeniem. Do procedury dołączona jest dokumentacja zawierająca zbiór zasad oraz instrumentów prawnych mających na celu ochronę praw dziecka w placówkach oświatowych oraz innych instytucjach, do których dziecko uczęszcza.
SZPZLO Warszawa Praga-Północ, jako odpowiedzialny podmiot lecznicy, mający pod opieką liczne grono małych pacjentów, jest obowiązany pełnić wszelkie standardy.
INFORMACJE DLA MAŁOLETNICH PACJENTÓW
Jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomagać:
- Pamiętaj! Jako nasz Pacjent jesteś dla nas bardzo ważny.
- Naszym celem jest leczenie i pomaganie.
- Chcemy, żebyś czuł/a się tutaj jak najlepiej.
- Opiekujemy się Tobą teraz, bo potrzebujesz pomocy.
- Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
- Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, a chcesz się tego dowiedzieć - pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
- Jesteś naszym pacjentem, więc chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne.
- Opiekujemy się wszystkimi pacjentami tak samo, nie zawsze będziemy mieli tyle czasu dla Ciebie, ile może byś chciał, ale będziemy się starali, aby mieć go jak najwięcej.
Prosimy Cię, pamiętaj, aby przebywając w naszej Jednostce:
- Zachowywać się z kulturą.
- Szanować innych, w tym swoich rówieśników.
- Przestrzegać obowiązujących zasad i reguł porządkowych.
- Wykonywać polecenia naszego Personelu.
- Szanować sprzęt i wyposażenie znajdujące się w Jednostce.
- Nie hałasować.
Uwaga! Przeczytaj uważnie:
Jeśli w domu albo w naszej Jednostce spotkało Cię coś, czego nie akceptujesz:
- Śmiało nam o tym powiedz.
- Jeśli ktoś Cię skrzywdził, albo zachował się w sposób nieodpowiedni, możesz poprosić nas o pomoc.
- Jeśli coś Cię martwi, niepokoi albo masz tajemnicę, z którą źle się czujesz, możesz z nami o tym porozmawiać i poprosić nas o pomoc.
- Postaramy się rozwiązać Twój problem i zapewnić Ci bezpieczeństwo.
Kontakt telefoniczny:
mail:
INFORMACJE O MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA POMOCY PRZEZ DZIECKO W RÓŻNYCH SYTUACJACH
Pomoc ogólna:
Telefon Zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (czynny 24/7) - 116 111
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka (czynny 24/7) - 800
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Towarzystwa Przyjaciół Dzieci (czynny codziennie w godz. 14-22) -
ITAKA - Telefon Zaufania Młodych (czynny od pon. do sob. w godz. 11-21) - 22
Bezpłatna linia policji ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (czynny od pon. do pt. w godz. 9:30-15:30) -
Poradnia Telefoniczna Niebieskiej Linii (czynny 24/7) - 22
Relacje, związki, przemoc seksualna:
Młodzieżowy Telefon Zaufania (czynny od pon. do pt. w godz. 15-19) - 19 288
Piątkowe Pogotowie Pontonowe (czynny w piątki w godz. 16-20) - 22
Alkohol, nadużywanie substancji psychoaktywnych:
Specjalistyczna Poradnia Profilaktycznoi-Terapeutyczna dla Dzieci i Młodzieży ze Środowisk Zagrożonych Alkoholizmem "OPTA" (czynny w piątki w godz. 10-14) - 519 047 370
Zdrowie psychiczne, depresja dziecka, pomoc psychologiczna:
Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji (czynny w środy i czwartki w godz. 17-19) - 22
ITAKA, Telefon Zaufania Młodych (czynny od pon. do sob. w godz. 12-20) -
Telefoniczna Pierwsza Pomoc Psychologiczna (czynny od pon. do pt. w godz. 17-20 oraz w sob. w godz. 15-17) - 22
Dyżur specjalistów na chacie:
- https://116111.pl/czatuj/
- https://800119119.pl
- https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka
W załączeniu dostępna jest w wersji do pobrania pełna oraz skrócona Procedura SOM, która zawiera m.in. rozszerzoną listę numerów i adresów pomocowych.